Oj, oj, oj, vilken kväll!

Vilken kväll det blev förra måndagen när Anna-Maria och hennes man från flädergården var och gästade oss. Människor strömmade in och kön ringlade ut genom dörren. Bord och stolar fick hämtas in från närliggande rum och fler frallor från ICA fick Pernilla skyndsamt åka och hämta, mer personal fick ringas in. Ett stort tack till Pernilla som behöll lugnet och sinnesnärvaron hela tiden. “Allting löser sig.”

Vilken enorm kunskap, om pelargoner, Anna-Maria  delade med sig av till oss. Hur man bäst förvarar dem under vintern, hur man tar sticklingar, när man lämpligast planterar om dem, vilken jord man ska ha etc. Det märktes att hon hon brinner för dem och att hon vill att även vi andra amatörer ska lyckas. Ja, lyckas inte jag efter detta föredrag, så är det nog bara att kasta in handduken och medge att detta inte är något för mig.

Efter föredraget var det dags för handling och det var ett riktigt gottebord som vi fick förse oss ifrån. Än en gång ringlade sig kön lång, men alla var fulla av tålamod och inga surer miner syntes någonstans.
Ett stort tack till er alla som gjorde denna kväll minnesrik 🙂

Med Vänliga Hälsningar Susanne

Efter